Logga in


När man älskar

som jag älskar

 

Nu med läsning av mig... :)



 

 

 

Jag älskar

din röst

 

 

 

jag älskar den

 

hur den säger mitt namn

 

 

 

hur mjukt den smeker

 

smeker fram ord

 

 

 

ord som värmer

 

värmer när du rör vid min själ

 

 

 

din röst berör 

 

berör i varje varje cell

 

 

 

 

i varje liten del

 

av det som är jag

 

 

 

och när jag hör den

 

vill jag bara rusa in

 

 

 

 

in i din famn

 

och känna

 

 

 

 

känna hur det känns

 

att vara älskad

 

 

 

 

älskad av dig

 

dig som jag älskar

 

 

 

älskar så

 

så hett

 

så passionerat

 

 

 

och du vet 

vet hur jag känner

 

 

 

du vet det 

det jag älskar

 

 

 

och det jag älskar

är du

 

 

 

ja det är så det är

 

 

 

för du och jag vet

vi vet att vi älskar

 

 

 

ja det är så det är

 

 

 

jag älskar dig

 

 

 

älskar dig

 

 

 

älskar

 

 

 

dig

 

Ja det är så det är

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Fri vers av Ninananonia
Publicerad 2011-07-08 00:06


M:tin
Fin denna!!!!!!
2016-04-21


Aftonvännen
utan tvivel kärlek
2011-08-27


andrasidan
Men glöm inte att självutlåning hotar den som allt för mycket uppfylls av någon annan.
2011-08-24


edikt/Benedikte
Att älska är en förmåga, det har du. Det är få förunnat att dessutom kunna sätta ord på så det upplevs som sant! B
2011-08-19


Prins Hatt Under Orden
Gillade verkligen hur du återanvänder dig av ord, hur du låter de upprepa sig själva, och samtidigt säga något nytt. Du leder din text framåt så naturligt med dessa ord. Jag gillar det.
2011-07-20


Lena Själsöga Keijser
du skriver är och de älskandes blickar är "cellförnyelse" detta du skriver är det vilket skapar de älskande vackra
2011-07-09


Ari Viklund
den största passionen i kärleken är att vara ett
2011-07-08


Songbird
Jaa, vad annat än kärlek... när man hör och läser något som är så vackert och fint. Tack för kärleks lästa ord till din älskade! Älskar ordet Älska..............Tack! :D
2011-07-08


AA
En härligt passionerad dikt. Livet är fyllt med passioner.
2011-07-08