Du
är den ömt smekande
stråken
jag
den kurviga
violoncellen
vi attraherar varandra
med det vi är
viljan musiken
vi har väntat länge
på att få spela
i Livets konsert
väntan
som nu infriats
Tryggt omfamnas vi
av kosmos varma närhet
i handfast grepp
i stund av vördnad
vilar du helt stilla
mot min spända längtan
med mjuka drag
gnids din kropp mot min
ömt smeker du
alla mina strängar
i skälvande samklang
fylls hela mitt inom
oh, vi sjunger kärlekens lov
under himlavalvets sol
och stjärnbeströdda mörker
Så länge cellisten förmår
och håller oss i famn
spelas vårt verk
i Livets konsert
där vi fyller oss
och världen
med toner av mening
o innerligt ljus
© Chawa 2013
Fri vers av Chawa
Publicerad 2013-08-02 02:32
aol
så vackert skaldat, min son spelar så fint på sin cello,
2013-09-30
Ljusletaren
Livets konsert ... ja du har verkligen fått till njutfulla ord ... vackert/kram
2013-09-03
Nina.H
Kärlekens strängar spelar i samklang.. ljuva toner både i text o musik. Underbar läsning!
2013-08-06
Eva Helene
SÅ vackert, njutbart och sensuellt!
2013-08-04
Siggesdotter
Strålande poesi som känns i hela min varelse... till smekande ljuvliga cellotoner. Kan det bli mer fulländat?? Bokmärker och applåderar!
2013-08-04
Sunlight
Underbara rader så ljuvligt skrivet! och den vackra musiken som förstärker känslan ytterligare...
2013-08-03
ej medlem längre
Att våga vara instrument.
2013-08-03
ResenärGenomLivet
Ljuvligt vackert...med musiken till så blir det fulländat...
2013-08-02
sommarmoln
Underbar metafor samt läsupplevelse!
2013-08-02
ej medlem längre
Strålandebild och metafor om livets snillrika konstruktion smaksatt i chawisk anda där ett blir när tonerna skänkes världen
2013-08-02
Lars Hedlin
VAcker musik i livet ;)
2013-08-02
Heikki Hellman
En vacker pärla av din aldrig sinande fantasi kopplat på vacker, relevant musik.
2013-08-02
Bibbi
Återigen en helt suverän text och musik.
2013-08-02
agneta pichler
så underbart ljuder musiken från dina rader att jag blir helt salig av längtan.. till musiken kärleken och livet
2013-08-02
ej medlem längre
väldigt vackert skriver du...
2013-08-02
Bo Himmelsbåge
Vacker bild ... Öm, innerlig, smeksam dialog mellan två Cellos ... En varm, böljande, vilsam samklang, mellan Stråken o Violoncellen ... Tryggt omfamnade av Kosmos lever de sin skälvande musik i Livets konsert av mening o Ljus ... En öm, innerlig varm dikt om samklangen o Kärleken mellan två människor på Livets strålande estrad ... Applåd! Bokmärkes!
2013-08-02