Är midsommarnatten den värsta?
Då man vänder allt ryggen
tänker:
this is it.
Och alla är nog lyckliga
Man borde vara glad
för deras skull
Men inget är bra
i natt
Ingenting händer
men det är oändligt
Varken ljus eller mörker
Varken värme eller kyla
Och man känner både livet och döden
på avstånd
Tänker:
Varför är det så svårt att vara människa
när det inte ens är svårt?
Fri vers (Fri form)
av sifaka
Publicerad 2014-08-02 22:39