Kan jag sitta i tystnad
Och vänta
På tystnadens syster
Som överröstar tomheten
Med sin klagosång
Hör ni?
Hon passerar nu
Dansar i natten
Genom tomma glasrum
Elden når oss och brinner
Vi låter huden smaka
Det är det som gör oss vackra
Men du ser inte för du blundar
Och lyssnar på klagosången
Fri vers av Tess74
Publicerad 2014-12-06 23:49
Ronny Berk
elds dans i tystnad, ja !
2014-12-08
Lars Hedlin
Så stark och så intensivt bra!
2014-12-07