Jag vill sjunga en dikt
av medmänsklig plikt
För de som går i trasor
avklädda av Sveriges fasor
Vi skapar ett krig
en Fas3 strid
Penning torterar lättvindigt
vilket giftmördar sjuka syndigt
Med orden Fas3 är bra
sjunger utnyttjarna
Du ska inget ha
Du är inge bra
Omänsklighetens namn
ankrar i vår demokratiska hamn
Egoismen fylls på i påtår efter påtår
i vårt äckliga giriga svenska råttbo
Idel psykopater
leker byråkrater
Skriker hejdlöst
blir du riktigt sjuk är du värdelös
Själva har de fallskärmar sju
alla dödssynderna tillåts nu
Vem är du
som inte ser det största fel vi har nu
En FI som skriker om lön kvinna man
en SD som vrålar om bevara Sveriges män
En sosse ej Palmes vän
eller har ni än värre ingått en allians med Hitlers arme
Jag ser hör och sörjer
att empatin dröjer
Alla har ett ögonhölje
som sanningen döljer
Fri vers (Fri form)
av kjell-åke bearfoot
Publicerad 2015-04-29 00:57
Kjell Åhsberg
En tragisk verklighet mycket bra fångat.
2015-05-01
Ponkla
Bra skrivet & känner igen mig i bilden!
2015-04-29
ej medlem längre
Bra skrivet!
2015-04-29
Jeflea Norma, Diana.
På Rim och utomordentlig passande bild mitt i naten om sårbar situation på arbetas markanden. Glad läsa om dina iakttagelser där ute i värkligheten/ som poet på arbetsbesök.
2015-04-29