När dag mot kvällen springer
då tankar rinner fram
för klockan i mig ringer
i den jag nå´t förnam...
En stämma mild och klar
i hjärtats mitt den klingar
om dag som blev så snar...
Vad har jag hunnit göra
i timmarna som gått?
Jag hunnit pennan föra
i brev till vän, ju nå´t!
Sen med brevet kilat
till post, som töms vid ett
och se´n fått till vilat...
Övriga genrer (Visa/Sångtext)
av Ewa-Britt Nilson
Publicerad 2015-09-06 18:14
Lars Hedlin
Gillar mycket!
2015-09-07