Satt på papper 2015.....
Knappt vågar man längre
nämna
ens
att man är strait
då stämplas man
som homofob
och råkar man kalla någon för han
istället för
hen
då är man antifeminist
och
gillar man inte att äta kosher
då är man antisemit
och undrar man
vart allt renkött
tar vägen
då förtrycker man Samerna
råkar man ens ställa en fråga
kring flyktingar
då är man rasist
eller
om man tycker
att Romlägren
borde lära sig sopsortera
och i Sverige
kallar man korvkiosken
på hörnet
för grill
ingen
skulle våga nåt annat
för
då kränker man kocken
trots att alla vet
att korven inte är grillad
bara stekt
Fri vers av Bengt Lindell
Publicerad 2015-11-03 12:21
ej medlem längre
åsiktskorridorerna (plural) då det i var och en av dem finns var sin uppsättning PK. I en annan korridor är det lika kränkande att avstå från att äga bil, välja bort kött, inte uppskatta tevesport osv. Gnothi Seauton...
2015-11-03
Ida-Marianne
Bra att någon vågar skriva om detta. Demoniseringen av oss som ifrågasätter åsiktskorridoren är ju väldigt hård. Polariseringen leder inte till ett samhälle där varm gemenskap råder.
2015-11-03