Hur kan någonting utvecklas i en människas liv,
som hela tiden lever i det som varit ?
där oupplösliga problem och oförrätter aldrig
kan uppklaras, då de skyldiga redan är döda ?
Stryk och gå vidare menade Strindberg, för att
älta det gamla som gnager in i märgen, är som
att bli uppäten innifrån, och ju mer man gräv
i dyngan,desto mer luktan.
Så skit i skiten, låt den förtorka med de ogärn-
ingsmän som ligga stelbenta i sina gravar, men
förlåt dem icke, för de visste nog fan vad de
gjorde.
-
Prosa av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2016-09-26 14:50