Logga in





Tänk vilken oväntad ångest det kan bo bakom vackra ögon.

Så många djupa, svaga och mörka hörn som bor,
i många leende människor.

Så många trasiga människor som vistas
bakom sina fasader.

Så många tårar som torkas bort i smyg
i dessa mörka gömslen.

Så mycket oförmåga som äger makten
i vanmaktens sfär.

Och allt detta utan att vi ser.

Eller anar.

Vilken smärta som annekterat dessa hjärtan.

Vi ser bara glada vackra ögon.

Leenden.

Utan att förstå.

Utan att veta.

Att där inne.

Bakom dessa ögon.

Bor helvetet.




Fri vers (Fri form)
av Tommy Vähä-Rainio
Publicerad 2016-10-14 14:40


Marja-Liisa Koski
Stämmer bra! Vår förmåga att läsa sorgen i medmänniskornas tankar är ytterst begränsad. ML
2016-10-14