Torka din kofta,
den du gjort
av dina senaste
femton liv.
Tala åtminstone
med blodet.
Lämna det inte där,
i häng och klibb.
Det är orätt.
Ditt blod är oskyldigt,
och har gjort dig inget
annat än gott.
Så, torka din kofta.
Ja, smek den ofta.
Ofta.
Har du förstått?
Fri vers av Salvation Pepper
Publicerad 2017-04-18 17:59
Bibbi
Skriver under på ResenärGenomLivet.
2017-04-24
KattenKin
Tjusig text. Tänker att blodet rinner lättare i ådrorna utan offermentalitet. Att älska sig själv och omfamna sitt förflutna är väl det bästa var människa kan göra.
2017-04-23
Kim
Ja, det kändes som att jag förstod... tror jag!
2017-04-23
ResenärGenomLivet
Ja, man får vara nöjd med det man har...bra...
2017-04-22
Lars Hedlin
Stryka medhårs och även mothårs
2017-04-21
Anya
Tror jag har förstått...ska smeka min turkosblå kofta...ofta. Tack för att du påminner.
2017-04-19
Stefan Albrektsson
Gott sjung också i den här sången om (offer)koftan... min egen är storblommig kavaj och ibland skiftar den till begravningsentreprenörrock (smeker båda).
2017-04-19
Marita Ohlquist
Underbar text om livets kofta! Jag trivs bra med min.
2017-04-19
Wanais
Går du och muttrar för dig själv nu, eller kan man hoppas att den som vävt sin kofta genom femton liv kan lyssna till klokskapen?
2017-04-18
ej medlem längre
vårdar sanningen i spegelbilden um. förstår +
2017-04-18
ULJO
Tvätta det som tynger livet i kärlekens källa det är det enda sanna och det enda vi kan bygga framtid och hopp på
2017-04-18
ej medlem längre
Jadå, koftan är väl smekt och blekt för vart och ett av alla de senaste liven...
2017-04-18
i af apa
Wunderbar!!!
2017-04-18
Sefarge
Yes Box! Du har inte Kemtvätt Butik eller? ;)
2017-04-18