Logga in




Aldrig är naturen så vacker som när det är tidig morgon och jag får uppleva sjön Orrleken som är en av mina älsklingsplatser.

 

en bygd i vila

sovande, ljudlös

här fann jag

mig själv en afton

och vandrade

mot en sjö en  morgon

en man,

det finns en man här

som håller mig kär

de blånande bergen

möter gruvorna

och stenarna glittar i solen

på vägen som leder fram

mitt Dalarna

nu är jag hemma

 



Fri vers av StinaJ
Publicerad 2017-06-04 12:59


ej medlem längre
Väldigt bra skrivet. Tycker nog allra mest om det här stycket: "de blånande bergen möter gruvorna och stenarna glittar i solen" Här finns bra och intressanta kontraster mellan vemodet i de avlägsna blå bergen, men ändå en känsla av samvar och glädje när bergen möter gruvorna. Gruvornas mörker kontrasterar sedan mot stenarna som glittrar i solen. Skickligt!
2017-06-11


ej medlem längre
Ibland är det spännvidden som talar mest, från Plath till Dalarna, en tvåsidig väg från förtvivlan till ro, må båda vila i ...
2017-06-04


ULJO
Fint skrivet om din hembygd
2017-06-04


Marita Ohlquist
Fint förmedlat om att både du och kärleken har hittat herm!
2017-06-04