Apropå Knutbypastorn H.Fossmo
Med korset i ena handen och eldgaffeln i den andra,förkunnade han renlevnadens djupa innebörd,och de som icke följde dess heliga bud motade han bort till helvetet med eldgaffeln.
Själv levde han i sus å dus,i synd och lättja,mord och otrohet,svartsjuka och ränker.
Ett realistiskt mänskligt beteende.
Han börjar nu efter sin förtida frigivning sin anställning inom svenska kyrkan.
Övriga genrer (Essä/Recension)
av Notarius publicus:Sten Wiking
Publicerad 2017-12-14 21:23
Ric
Helt ok med tanke på att mördaren kom ut i frihet efter bara ett par år.
2017-12-14
Sefarge
Sluga Normän o dumma Svenskar. Ingen bra Kombination?
2017-12-14