Jag vet
jag kommer att försvinna
Utanför fönstret böljar grenarna i vinden
det är maj
det späda gröna lyser
Färger blinkar nyvaket
överallt
Det är så mycket fågelsång
i alla väderstreck
Jag vet att jag måste dö
När jag kysser dig på munnen
stoppar in näsan i mjuka hundpälsen
kramar barnen, barnbarnen
doppar tårna i sjön
plockar musslor vid havet
Jag vet att
någon gång är den sista
att jag måste försvinna
att allt måste
Kanske är det det
Som gör färgerna så lysande
Som hjälper mig
komma ihåg
att leva
allt jag kan
just idag
Fri vers av bittemi
Publicerad 2019-05-16 19:13
ResenärGenomLivet
Mycket bra avslutning på dikten...något att alltid tänka på...
2019-08-17
Anya
Jaa det gäller verkligen att leva här och nu. Så fin i sin existentiella ton. Tycker mycket om. <3
2019-06-24
Marita Ohlquist
Bra skrivet om att ta vara på dagen och njuta av livet, morgondagen vet vi ingenting om!
2019-05-20
Lars Hedlin
Djup och i beröring på många plan!
2019-05-19
Respons
Starka existensiella tankar!
2019-05-17