Logga in


Jag vet
jag kommer att försvinna


Utanför fönstret böljar grenarna i vinden

det är maj

det späda gröna lyser

Färger blinkar nyvaket
överallt


Det är så mycket fågelsång
i alla väderstreck



Jag vet att jag måste dö



När jag kysser dig på munnen

stoppar in näsan i mjuka hundpälsen

kramar barnen, barnbarnen

doppar tårna i sjön

plockar musslor vid havet

Jag vet att
någon gång är den sista

att jag måste försvinna
att allt måste


Kanske är det det
Som gör färgerna så lysande

Som hjälper mig
komma ihåg

att leva
allt jag kan

just idag










































Fri vers av bittemi
Publicerad 2019-05-16 19:13


ResenärGenomLivet
Mycket bra avslutning på dikten...något att alltid tänka på...
2019-08-17


Anya
Jaa det gäller verkligen att leva här och nu. Så fin i sin existentiella ton. Tycker mycket om. <3
2019-06-24


Marita Ohlquist
Bra skrivet om att ta vara på dagen och njuta av livet, morgondagen vet vi ingenting om!
2019-05-20


Lars Hedlin
Djup och i beröring på många plan!
2019-05-19


Respons
Starka existensiella tankar!
2019-05-17