Logga in


Den som ska leda landet till blomstring
kan inte sköta om det & struntar i att
vattna det med bästa näringsinnehåll
människor kokar av vrede över att det
håller på att vissna ner totalt & att han
mest ser på utan att ingripa med krafttag
svamla en massa tomma innehållslösa ord
är han mycket bra på & att förstöra livet
för hårt arbetande ansvarsfulla människor
som är fogliga skötsamma & följer svensk lag
kriminella verkar få härja hej vilt & får
knappt något straff för allt de ställer till med
de verkar klappas medhårs istället
detta är bara ett bevis på dårskap!
hur har han mage att säga att det går bra
för landet & att han är stolt över sitt ledarskap?
falska budskap som inte stämmer med
den groteska utveckling som håller på
han ljuger som de flesta av hans kompisar
nu måste något positivt börja hända
för som det ser ut nu går det bara utför
listan på alla stora problem är oändlig...
hur länge till ska all djävulskap få fotfäste?
människor lever under fruktan rädsla oro
trygghet & säkerhet finns ju inte kvar
landet är helt upp & ner vänt
en enda stor gryta av groteska ting
är ni stolta över vad ni ställt till med?
kan ni verkligen sova gott om natten
när människor får sin liv helt förstörda?
när människor offras på dödens altare?







mare



Fri vers (Fri form)
av mare
Publicerad 2019-08-27 23:06


Bibbi
Till Twitter!
2019-08-30


ej medlem längre
De vill ha det så här. De är inte naiva. Men när ett mord sker i välmående medelklassmiljö på en gata mitt i socialdemokratins maktbas i Malmö kommer våldet för nära och då blir det naturligtvis reaktioner utöver det vanliga.
2019-08-28


the wildcat
tycks som maktens potentater har ett rymligt samvete :(
2019-08-28