Logga in


Jag handlar på Kapp-Ahl
Jag reser med Ryanair
Jag har en Toyota Aygo
som jag tankar med bensin
Jag äter gärna lammkött
fisk eller skaldjur
Jag handlar på ICA
Hemköp, Willys eller Coop

Den som vill avstå från
massvåldtäkten på Moder Jord
måste söka sig förbi
de stora klädkedjorna
de stora flygbolagen
undvika bilismen
bensin- och oljeindustrin
kött- och fiskeindustrin
söka den dyra ekologiska maten
i udda affärer
försvara sina val
försvara sin identitet
bli ifrågasatt förlöjligad och hånad
eller krampaktigt hyllad
av skuldtyngda vänner

Den som vill delta
behöver bara följa strömmen



Fri vers (Fri form)
av Respons
Publicerad 2019-08-29 04:28


Sefarge
Ingen kan göra allt Men alla kan göra lite Bättre än ingenting? Har lie o eltrimmer Men ingen bensin Gräsklippare Går ju bra ändå! ;)
2019-09-03


Blomma-Stjärna
jag har cykel, flyger inte, handlar kläder på secondhand - men tror vi behöver enas i en global plan för rättvisa mellan människor - och vi behöver respektera allt levande och ta lärdom av naturen ------- det ser inte så ut nu, tyvärr .- men om människan ska överleva som art.... så...
2019-08-29


KattenKin
Jag cyklar mest, har ingen bil. Det beror på ekonomin, men jag tröstar mig med att mitt ekologiska fotavtryck inte blir så farligt. Jag har också varit vegan några månader, men det blev så dyrt, så nu är jag vegetarian istället som fuskar med fisk ibland. Klart vi måste försöka få till en hållbar livsstil, men det är inte lätt
2019-08-29


Kungskobran
Tur inte alla följer alarmisterna för då får vi en ekonomisk recension med mass svält och massarbetslöshet upplopp mm som vi inte har sett maken till. Förändringarna måste ske mycket långsamt för att undvika detta
2019-08-29