När jag är ute i naturen
tar jag skräpet med när jag går
det enda jag lämnar efter mig
är mina upptrampade fotspår
Fri vers (Fri form)
av Marita Ohlquist
Publicerad 2019-10-11 11:54
Peter Söderqvist
Snyggt. Texten med spåren du lämnar, säger en del om miljöengagemanget.
2019-10-29
ej medlem längre
Bravo Finner även ett djup i dikten Vi går genom livet, de känslor vi lämnar efter oss kan vara både skräp och fotspår. Ett osynligt doftspår.
2019-10-21
Lars Hedlin
Bra och fint
2019-10-18
Solstrale
fin maning och uppmaning!
2019-10-18
Ezmeralda
Bra så gör även jag!
2019-10-15
Niliboy
Ja, va fint!
2019-10-15
KattenKin
Suveränt ihopknutet självporträtt, behövs inte mer, säger ändå så mycket. Kan inte fatta att det fortfarande finns de som bara lämnar skräp och går, som på badstranden när en familj lämnade massor, tillochmed en använd barnblöja. Vilken nonchalans va!!
2019-10-14
bittemi
Klokt att bara lämna fotspåren efter sig!
2019-10-14
Gunnel Eriksson
Tar du andras skräp också? Jag har en bekant som motionerar med att plocka utefter vägkanten - steg, steg, böj, räta på ryggen osv. Bra ämne i din dikt.
2019-10-13
ADI Nehlin
Tänk om alla kunde göra så. Väl skaldat!
2019-10-13
Nils-Robert
Så rätt!!
2019-10-12
Karina"Kia"
Så naturligt vackert allt vi alla bör tänka på! Fyndigt och detta va både klokt och en riktigt bra ”knorr” på slutet! Stor applåd!
2019-10-12
Lehva
En rytmisk text om det fina i det vardagliga.
2019-10-12
Blomma-Stjärna
kloka fina - tänkvärda ord om att göra rätt (för sig)
2019-10-11
Olof Lagerhorn
Kloka ord om hur vi bör förhålla oss till vår omvärld.
2019-10-11
Kungskobran
Är inte så duktig hemma men dammsuger och sopar och plockar upp men i bland kan det bli liggande ett tag Barnbarnen är inte så duktiga på att plocka upp ,men vi tjatar på dom
2019-10-11
ej medlem längre
Människor som tar hand om andra och om vår natur lämnar kvar så många fler spår än fötternas avtryck.
2019-10-11
Elisabeth Nilsson
En självklarhet, kan tyckas. Men tyvärr inte för alla. Bra och tänkvärd text.
2019-10-11
Öknens Ros
Något som borde vara en självklarhet för var och en.
2019-10-11
ResenärGenomLivet
Bra...tänk om alla tänkte som du...
2019-10-11
M.Eta
En självklarhet som långt ifrån alla tar efter.
2019-10-11
Beatriz Quevedo de Hansen
Så borde alla göra! Naturen är ju vårt hem! Bra!
2019-10-11
ULJO
Om man alla tänkte så.
2019-10-11
Feliaxel
Så borde alla göra men tyvärr ser man alldeles för mycket skräp ute i naturen
2019-10-11
Maria Sundelin
Klokt val Om alla gjorde så skulle livet bli enklare Kramar
2019-10-11