Logga in




En text tagen ur mitt rödgula häfte, som lodjuret skrev i sin 'underbara ungdom svår...' ('en' står för 'en individ' eller 'envar', 'var och en'). Bilden är tagen från Gamla Stan i huvudstaden och söker sig mot 'Söders höjder'.



Snön ligger så vit på marken
vinden får trädet
att ruska sina grenar
då faller snön ned i vita sjok

snön ligger vit på marken

solens mest ensamma stråle
letar sig genom molnen ned
leker sig genom trädtopparna
ned mot isen som täcker sjön

snön ligger vit på marken
snön ligger vit
naken



Fri vers av lodjuret/seglare
Publicerad 2019-10-23 21:58


TrollTörnTrappan
Skönt med snö som faller i snö... om än ensligt? Därtill en av dina bästa bilder!
2019-10-26


ULJO
Vackert är det i alla fall
2019-10-24