Som sagt var! Moder Teresa och hennes systrar älskade de fattiga, det borde vi också göra!
Jag vet inte allt
det sant,
Men ett vet jag
jag vill inte vara
en broiler,
Välfärden suger
det är sant,
medans folket
i Jemen svälter
glor vi på mat-
lagningsprogram
å gottar oss rikligt
här i Sverige!
Jag vill inte
vara en broiler!
Det är sant!
Men jag vill
alltid vara
en fattig!
Jag har gått
ner i vikt!
Fri vers (Fri form)
av Niliboy
Publicerad 2019-10-24 15:07
Lena Staaf
Skriande orättvisor i världen och även inom vårt land. Bra att inte göra sig beroende av allt onödigt.
2019-11-21
Marita Ohlquist
Hur livet blir beror mycket på var i bor, en del lever i överflöd, andra saknar mat för dagen.
2019-10-30
Jan Widströmer
Broiler är man i så fall tidigt. Men nog ingen risk för din del. Att gå ner i vikt kan vara på gott och ont. Ger man bort allt man äger blir man fattig.
2019-10-30
ResenärGenomLivet
Det finns tillräckligt med resurser på vår jord, så att alla skulle kunna få allt de behöver, om vi bara kunde dela med oss...bra skrivet...
2019-10-28
Elisabeth Nilsson
Bra diktat om att vara medmänniska.
2019-10-25
Bibbi
Applåd!
2019-10-25