inget är som förut lägre inte änns pengarna har kvar sitt värde längre
och många jag älskade och växte upp med är döda eller har försvunit
i från mej ; men som tur var finns det vackra själar som korssar min
väg och uppskattar mej och min närhet ; för i bland kan det kännas så
ensamnt och mörkt i sinnet ; för när man sitter inne och har gjort en
längre tid så är det lätt att känna sej bort glömnd ; och det är samma
för mej förut när jag muckade så tappade jag kontackten med dom
som förtfarande satt ; så inget illa med det men inget är som föryt
längre ; allt har blivit så hårt rått och känslo kallt det finns inget
värde påett människo liv längre ; eller tjyvheder prinsiper eller
lojalitet allt bara handlar bara om att blåsa och snabba pengar
; även fasst domhär killarna som busar på gatan efter mörkrets
har fina utbildningar ; så välger det snabba pengar ; i stället för
att jobba ihop dom ; hadde jag utbildning och chansen att få ett
jobb så skulle jag ta den med den erfarenheter jag bär på nu ;
men det är ju så att allt för offta så måste man trampa på
sinna egna minor ; för att förstå sinna egna misstag ; och
jag skälv har gjort massa idiotiv och slösat bort mitt liv för
ingenting ; jag har pissat på min egna framtid men ; inget
är som det var förut ; jag är bara ett barn i från min egen
tid som är villsen i en ny värld ; för det är slutet på något
gammalt och börjam på något nytt ; för den här världen är
lite skrämande för mej nu när jag inte är ung och odödlig allt
är så främande gämfört med vad jag växte upp med
Fri vers av den nakna poeten
Publicerad 2020-02-28 09:25
ej medlem längre
hoppas du läser mycket dikter här. det är skrivande av alla dess slag. allt är bildande, allt är visdom. i sinom tid. och du verkar vis i alla fall.
2020-02-28
angela Täubert fd Jansson
Du är inte ensam om den känslan, de flesta av oss känner nog så. Tryggheten utanför våra dörrar, det kyliga omänskliga kan ingen undgå att se och känna.
2020-02-28