Det är som att gräva i känsloarkivet
Luska i sin egen dagbok och
skaka på huvudet
lyfta på ögonbrynen!
Tänka...
Vad är det för handstil jag har?
Hur tänkte jag där och då?
Hur känner jag för det här nu?
Var det verkligen så det gick till?
Regnade det?
Sken solen så klart?
Gu....vilket språkbruk jag hade
Men
Är det verkligen så mycket vackrare nu?
Nu när jag känner...ungefär på samma sätt
Men för nån annan
Fri vers av Hon kallar sig poet
Publicerad 2020-04-04 17:21