Om du eller jag råkar krossa
varandras hjärtan
Du såra mina känslor eller jag dina?
Borde jag då ha ditt namn på mitt samvete?
eller ditt skratt mot min tinning...
Kallsvettas över att vi växlade
som yin och yang mellan varm och kall hud
Borde jag då ha ditt namn på mitt samvete?
När du föll för första gången
med nästippen mot min hals
Berättade för dina vänner
att vår personkemi var magisk
Att vi dras till varandra
Menade vi då inte det vi sa?
Vi delade så många hemligheter i sängen
Kan jag ha inbillat allt...?
Det måste vara sant, eller hur?
Vi måste ha vågat litat på nåt hos varandra
för att låta varandra komma så nära inpå livet
och innanför kläderna...
och det viktigaste jag förknippar med ditt namn
är inte som andra
är hur väl ditt namn smakar i min mun
Hur skönt det kittlar när jag säger det högt
och
Det enda jag vill ha på mitt samvete
och av ditt hjärta,
är att vi vågat röra oss utanför våra bekvämlighetszoner
Fri vers av Hon kallar sig poet
Publicerad 2020-04-11 18:07