Oengagerad och ofokuserad. Trött på corona och trött på klimatet.
Men.
Det kanske gäller mig; det gäller inte alla. Det finns många människor som fortsätter att engagera sig, diskutera, debattera, dela intressanta klimatrelaterade texter, ordna föreläsningar online, delta i klimatrelaterade aktiviteter online.
Kampandan lever.
Och faktiskt; även denna fredag gick jag i skogen med min fridaysforfuture-skylt och klimatstrejkade. Trots allt.
Övriga genrer av Aloisia
Publicerad 2020-04-17 20:25
Ulf Carlsson
Ge inte upp! Gör vad du kan och orkar!
2020-04-17