... att jag inte dricker mineralvatten... är att jag inte dricker mineralvatten. Fast då jag var barn, då drack jag litet av varje utan någon större urskiljning. Tog till och med en kallsup då och då eftersom jag fått för mig att vattnet var rent.
När det kommer till älskog
föredrar jag 'före' och 'efter'
det vilket fått namnet förspel
och att som avsluta med kärt samröre.
Före och efter då människor
verkar som bry sig om varandra.
Vilket de inte stort verkar göra
i själva mellanakten.
Då det mest verkar handla om
leverantör och mottagare.
Samt vilken som skall röra sig
och vem som skall verka inaktiv.
Fri vers av lodjuret/seglare
Publicerad 2020-06-06 21:15
lodjuret/seglare
Sådär som du tipsat mig om att göra, texten är nu mera som lätt läst.
2020-06-06