Logga in


Inspiration Den första dagen av Den skrivande tysta

Den blomstertid
tar nu vid
njut av alla dagar
i sommarängens gröna hagar
tids nog blir det höst
och vintern ger ingen tröst
men snart är vi här igen
till våren och sommaren
Så går tiden år efter år
tills sista vilan du äntligen når



Bunden vers (Rim)
av Kungskobran
Publicerad 2020-06-24 07:53


Margit Grell
Vetskapen om att allt en gång tar slut förstärker nuet i bästa fall. Riktningen vilar i tiden oavsett. Tycker om sanningen i raderna.
2020-07-05


bibbi ahrnstedt
Fint, ja nu ska vi njuta av sommaren
2020-06-24


Marita Ohlquist
Det gäller att ta vara på och njuta av sommaren, i värsta fall kan den vara den sista!
2020-06-24


Öknens Ros
Årstiderna må ha sin tjusning, men slutet längtar jag inte till.
2020-06-24


ULJO
Året har sina resp. tjusningar. Fint. Men det efterlängtade slutet vet jag inte...……
2020-06-24