Isande kall
var vinden
som ilande
for förbi
Bad den
stillsamt
men sorgset
Att lämna
vår sommar fri
Fri och
bedövande
vacker
Som den
vildaste
sommaräng
Bad jag den
stillsamt att fara
Lämna
och resa hem
Bunden vers (Rim)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2020-08-19 12:10
Marita Ohlquist
Bra skrivet om tankar och känslor om den isande vinden!
2020-08-19
Kungskobran
Stäng norrlandsfönstret brukar säga när isande vindar drar förbi
2020-08-19