inget är som ett avslutandet på en relation
som för en av partnerna som består en som
har fått nog och en som vill ha mer . en som
vill fortsätta och en som vill stanna på den
gemensama vägen i livet och svårt är det om
det är barn med i bilden . och att man håller i
hop endast för deras skulld det blir aldrig bra
i längden det kan bli ricktigt otäcka sitvationer .
som stannar bakom fyra väggar och som ingen
skulle tro en då på om man berättade det . för
då skulle alla säga inte han han är ju så trevlig
och ödmjuk eller tvärt om henne för vi alla har
många ansikten ett för varje sitvation . vi är en på
gymmet en på affären en på krogen en personlighet
på jobbet ett ansikte för varje sitvation som vi växlar
i mellan . därför kan det vara svårt att förstå vad som
händer mellan fyra väggar för många men många drar
snabba paraleler eller dömer andra efter sinna egna
prinsiper . eller erfarenheter men det blir fel det med för
alla är lika olika det är många som inte tänker på det
dom bara dömmer i grupp vänner som tänker och gör
lika för dom vågar inte vara sej skälva . och har offta
dåligt skälvförtroende och skälvkänsla och är oförmögna
att fatta egna beslut . och igenom att trycka ner och se ner
på anndra så framhäver dom sej skälva och får känna sej
bättre en vad dom är eller förtjänar i det syftet igenom mej
skälv och egna erfarenheter om att bli skitsnackad bakom
min rygg . men det mässta förtjänar jag facktist men inte allt
men på andra sidan så har alla rätt till en åsikt både framför
och bakom allas ryggar för man kan ju inte springa runt och
berätta vad man tycker om alla . i bland får man bolla känslan
med någon eller några flera om man har rätt upplevelse eller
om andra tycker samma sak men det finns ju gränser man
behöver ju inte kränka eller trycka ner någon eller parata ner
någon . eller starta intriger nog om det listan kan göras lång i
detta samtals ämne det bästa är ju att prata enskillt med den
person det handlar om men dom flessta är konflickt rädda för
dom har dåliga erfarenheter . jag är en ut av dom och ja jag pratar
och bollar bakom andras ryggar men jag går och förmedlar vad
jag känner och tycker men jag förmedlar även att jag varken behöver
ha rätt eller fel . men det är min upplevelse brukar jag säga och dom
flessta är tacksamma att man kommer och komfronterar dom inte
alla direckt men när det sjunker in så kommer dom och tackar .
Fri vers av den nakna poeten
Publicerad 2020-10-08 10:48
AiA Maria den fria
Tack för kloka reflektioner! Vem som har rätt o vem som har fel...är ju knappast den viktigaste frågan...viktigare är att kunna mötas o finna lösningar...o det görs ju knappast om eller när maktkamp pågår.
2020-10-08