I gryningen vid sjön
Det ska bli regn idag
och därför tar jag min promenad
ganska tidigt på morgonen,
inväntar bara en smula dagsljus
innan jag går ner till sjön.
Där är det stilla och tyst
inte en enda fågel ser eller hör jag
och inte en enda människa möter jag
förrän jag är på hemväg
efter en dryg timma.
Då möter jag en man
som ler mot mig
och säger ett glatt God morgon
och jag hälsar förstås glatt tillbaka
med ett leende.
Känner mig varm om hjärtat
när jag vandrar vidare
och efter en stund
skymtar jag mitt hus
med välkomnande ljus i fönstren
och just i den stunden
kommer regnet.
Det blev en bra början
på en av mellandagarna
och snart stundar det nya året
och det känns också bra.
GOTT NYTT ÅR !
Fri vers av Eva Helene
Publicerad 2020-12-30 14:15
Anya
Vilken hoppfull text. En inre frid i orden som tilltalar. Fint möte. Tänka vad ett God morgon kan betyda.
2021-01-02
ResenärGenomLivet
Idag möttes jag av solen när jag vaknade...Tänk så skönt att vakna upp till ljuset...Du hade minsann också en fin morgon, fint beskriven...Önskar dig och alla andra ett nytt år av hopp och glädje...
2020-12-31
Monika A Mirsch
Dina ord kära Eva är "välkomnande ljus i fönstren - i stunden för regnet" och de är "en bra början på det nya året"! Tack Eva - och ha det varmt och gott.
2020-12-31
Birgersdotter
Vad ett vänligt ord och ett leende kan göra gott för själen !Gott nytt år!
2020-12-30
Marita Ohlquist
Att i tidig morgontimma ta en promenad och mötas av ett leende är en bra start på dagen. Tur att det inte började regna förrän du kom hem. Önskar dig Gott Nytt År!
2020-12-30