Logga in


Den sköna kalla vintervägen
den kan jag vandra på
å jag halkar inte...

Jag ser alla ljusdekorationer på villorna
i mörkret
å förundras över dem...

Julhelgen är slut
men vintervägen bär mig ännu.

Nyårshelgen är nu till ända
men vintervägen vill jag vandra på
om kvällen...
där möter jag en som är ute med hunden
och en ensam joggare...

Vintervägen är vår
Den delar vi.

Jag är trygg i kylan.

Bohemen



Fri vers av bohemen
Publicerad 2021-01-03 21:25