säg, varför ville du bli min vän?
jag har inte fattat det än
så glad för förfrågan
flämtande lyser lågan
det handlar om att ge och få
var det inte så ändå?
att bara ge och aldrig få
var väl inte meningen ändå?
när tiden går och inget händer
på tålamodets gräns bänder
kanske jag för mycket kräver
kanske för djupt jag gräver
dig jag spridit glada ord
men det var nog inte ditt bord
kanhända det jag präntat
var inte det du förväntat
jag behåller dig som vän ändå
vill bara du ska förstå
att inte bara ta och ta igen
så gör ingen sann vän
Bunden vers (Rim)
av Öknens Ros
Publicerad 2021-04-06 14:48
Cikoria Blå
Tänkvärda ord. Bra rim och rytm.
2021-04-12
Bodingen
En vän är en som kommer in när resten av världen går ut. Jajjemen.
2021-04-08
ULJO
Tvåvägskommunikation viktigt i en relation.
2021-04-07
Lena Staaf
Ömsesidighet är grunden i varje bärande relation.
2021-04-06
Sparvögat
I vänskap ska givande och tagande vara en självklarhet...
2021-04-06
Marita Ohlquist
Bra och tankeväckande om vänskap som inte är som den borde vara!
2021-04-06
Koloristen
Den som inget ger utan bara tar är inget att ha kvar.
2021-04-06
Feliaxel
För att få måste man även kunna att ge
2021-04-06