Den som inget anar
Hård är staden,
Hårt är livet där.
Staten är hård emot människorna.
Mörker råder och överhuvuden bestämmer livet.
En kommande kollaps planeras. Men ingen vet.
Hårt är livet för massorna som lider eller för de
som redan vet.
De som inte vet går omkring i bestämda spår och kan inte ana oron, som skulle varit ro.
Ett liv.
Leva?
Dikt och bild ©Maria
Fri vers (Fri form)
av MariaEvighet
Publicerad 2021-04-13 01:23
Thylacine
Gillar din text! Mycket bra och sant skrivet!
2021-04-14