Hej, rytmiska regn
dina tårar strilar över vemodet
Med grönskande tankar
vadar jag ut i frihetens skog
Myggorna jagar ifatt min kropp
och sommaren döps i åskans ankomst
Det är nu jag saknar
mig själv och torra skor
Snart kommer midnattsljuset
om jag bara visste hur tussilago såg ut
och smörblomma
Nedstänkta pölar kantar
grusvägen till båten
Se, nu står sommaren i full blom
Fri vers av Mats Kitok-Lundmark
Publicerad 2021-06-26 16:12
Kajan
Stämningsfull.
2021-07-08
SIDA GULDPOJKE
snart september. då trivs jag som bäst.
2021-07-01
Solweig Jansson
Man anar ett mörker under den skira grönskan - fin stämning och fina bilder !
2021-06-30
Peter G
Mycket sommarkänsla här och sådär lite vankelmodigt som den svenska sommaren ofta är! Fint!
2021-06-28
Sparvögat
Vemodiga ord i fager klädnad…
2021-06-27
ADI Nehlin
Vemodsvackert!
2021-06-27