Logga in




Änglavingar
den vackra vita snön
och novemberkaktusen
som blommar överdådigt
precis när jag behöver det
som bäst.

Jag tackar och välkomnar
första advent.



Fri vers av Eva Helene
Publicerad 2021-11-27 14:39


Solstrale
Vit snöromantik!
2021-12-01


Anya
Åhh så fint, både ord och bild. blir glad när jag läser. Precis vad jag behöver. Jag vill också ha en novemberkaktus, undra om de går att köpa? Aldrig sett dem på någon blomsteraffär. tack för ord och bild!
2021-11-30


Marita Ohlquist
Berörande om den vita snön, den vackra blomman och adventsljuset som skingrar mörkret.
2021-11-29


ULJO
En fin tid i nuet
2021-11-28


Bibbi
Jag också.
2021-11-28


Monika A Mirsch
... "änglavingar ... vita snön ... när jag behöver det mest ..." Tack Eva för din mjuka, bedårande dikt med hela sitt stämningsregister." Kram Bästa syster
2021-11-27


Sparvögat
Snön som faller och din vackra blommas skönhet, så fina ord till denna tid…
2021-11-27


Larz Gustafsson
Inte jag. Tvärtom.
2021-11-27