Logga in




Texten får absolut inte tolkas som självömkande och "tycka synd om" men vissa dagar blir det bara för mycket och då måste orden ut på pränt!

 

Med själen på dekis
i en kropp av förfall
milsvid från den kis
som varm blivit kall

av brist på dopamin
känns det mesta skit
från leva gott till pin
om livet tappat aptit

Parkinson in tog kliv
satt mig under press
i familj och arbetsliv
hånfull spridit stress




Bunden vers (Rim)
av Bodingen
Publicerad 2021-12-01 07:58


Ohemulen
Ja, Parkinson är en så tråkig sjukdom både för den drabbade och för alla runt den sjuke.
2021-12-06


Loppan på Gotland
Ja ut med det. Förstår dig i din frustration och pina. Du som är en riktig krigare/man i alla dom viktiga steg. Vet hur du kämpar. Önskar jag kunde med ett trollspö få bort det onda.. <3
2021-12-02


Lena Staaf
Man måste få ge utlopp för sorg, ilska och frustration när man drabbas av sjukdom!
2021-12-01


Solstrale
Ja detta kroppsegna alarmet, smärta, kraftlöshet i en förtvivlande negativ snurr kan oss försätta... Det är dock alltid gott att berätta så du kan mötas av medkännandets ljus som tänder upp dopaminets krafter, från omhuldande ord!
2021-12-01


Öknens Ros
När sjukdom drabbar svårt hålla humör och livsandar uppe.
2021-12-01


Niliboy
Huga ligen för Parkinson, ett helvete utan like.
2021-12-01