Det finns så starka krafter
som säger
håll dig på mattan
bry dig inte
säg ingenting
var lojal
stör inte
ta inte ställning
stick inte ut
var inte svår
bli inte besvärlig
Att sälla sig till kameleonterna
bli en zebra bland zebror
en blomma i tapeten
en del av asfalten
eller en vattendroppe i havet
går inte att förena med mänskligt liv
Så jag väljer livet
Och tar konsekvensen
Fri vers (Fri form)
av Respons
Publicerad 2022-02-03 12:09
KattenKin
Ypperligt! Jag hejar på dig. Herregud den här vill jag ju också bokmärka, men då gör jag väl det då, går inte annat. ;)
2022-02-05
Lena Staaf
Man ska stå upp för det som man tycker är rätt och riktigt även om det kan inbringa en och annan käftsmäll.
2022-02-03
Kungskobran
Sticker du ut vet hut ingen är bättre än jag det är Jantes lag Om du är förmer ryms du inte mer i Jantes lag ingen skall vara bättre än jag Du som vill upp måste se upp Jantes makt är stark men tappar mark
2022-02-03
ej medlem längre
jag brukar jämföra människor med djur hela tiden på ett snällt sätt tycker vissa.. nu har jag börjat gå kortare steg och de långa klänningarna gör.. att folk visst ser mig som en pingvin? :) ja en fågel som varken kan flyga eller sjunga är det jag? :( jag har sällat mig till resten verkar det som mitt nyårslöfte för några år sen va "bli normal" det har visst slagit in utan att jag ens har märkt det.. det finns inget att kämpa emot längre konstigt nog älskar jag och har förlåtit allt och alla senaste ångesten (som kommer mer och mer sällan) tyckte jag illa om 3 personer helt vanliga personer och det var inga stora grejer.. nä utan smärtan ingen glädje men jag har hamnat i ekvilibrium jag är lugn och gullig som en hinduisk ko som jag också är i själ och hjärta i själ och hjärta.. ingen kör över eller på mig! längre.. jag förstår allting allting allting.. men jag går i mina långa färgglada klänningar till och med på vintern och lyser upp som en neonfärgad påfågel i mörkret försöker få människor att le det fungerar, det me jag har tröttnat på att kämpa jag har upplevt allt jag har läst om allt alla ljuvheter och alla hemskheter man kan tänka sig som jag också gått igenom genom eld genom vatten genom jord genom vind genom eter genom tsunamis genom orkaner genom vulkaner genom askmoln genom jordbävningar genom krigsveteranförtvivlan varje dag varje dag varje dag.. och jag har aldrig aldrig ALDRIG njutit så mycket av det på väg mot änglalikt gudomligt liv eldigt vått jordnära komsiskt liv med vinden i håret och klänningen som fladdrar fritt mot ett nytt ett nytt ett nytt liv ni kan inte knäcka mig för det finns inget kvar av min materiella lögn endast min evigt i ljusmillenia skinande bort ljuskropp är kvar
2022-02-03
Mats Edin
Bra val!
2022-02-03
Den skrivande tysta
Bra! Viktigt våga följa sig själv och våga ifrågasätta.
2022-02-03
Jeanne-Marie
Så viktigt skrivet.
2022-02-03