öppnade dörren gick in.
till min storasyster.
det första jag såg.
fotot av hennes son.
som dog den 13maj.
man känner sig ledsen.
min syster kom hem från sjukhuset.
hon har problem med lungorna..
hon äter mycket medicin.'
få se ur änge hon orkar.
ringer henne varje dag.
oron i hjärtat.
att inte själv må bra.'
dom senaste två veckorna .
har jag mått bättre-
ända till röken-
parfymen kommer.
nära mig.
kanske gå till min andra syster.
hon har suttit förlamad i3åri september.
kan inte prata hon pekar jag förstår.
ja livet är ett stort lidande.
av birgitta 24.6.2022
Prosa av siv birgitta.a.
Publicerad 2022-06-24 08:27
Niliboy
Ja huga ligen, men vi beder ändå å lever på hoppet!
2022-06-24