En pappa diskuterar musik.
Norrlänningen tar en klunk av sin öl
ställer ner glaset och säger till pappan:
- Bruce är alltid bäst i Göteborg...
En pappa diskuterar musik.
Stockholmaren fnyser så att ölen sprutar,
ur näsan och ut över bordet.
- Göteborg!!! Vilket jävla rövhål!
Här på Älgen sitter de, papporna,
en och en vid varje bord.
Det är lätt att försvinna bort
från allt ansvar då,
när biran bara kostar 32 kr.
En pappa diskuterar musik.
Norrlänningen replikerar drömskt:
- Visst visst, men Bowie var där
83 och 87 bara en sån sak...
Stockholmaren ryter till:
-NU RÄCKER DET! Den 8e oktober,
var den dagen han upptädde på Globen. Magiskt!
Livet är kravlöst OCH tidlöst på Älgen.
Du kan försvinna bort i mängden
och glömma bort ditt trasiga 80-tal.
Ingen besvärar dig här, ingen frågar
men alla är här av samma anledning.
Fri vers av Glöden
Publicerad 2022-08-05 19:03