Eget foto
De som förstår
De som en
närmast står
Inte alltid
av samma ätt
Men ändå
med blodsband
bundna
på något sätt
De som en
närmast står
De som finns där
och förstår
Bunden vers (Rim)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2022-11-09 10:40
Lena Staaf
Fint skrivet och något jag ofta funderat på. Föräldrar och syskon står en nära eftersom man har så många gemensamma minnen långt bak i tiden. Men inte för att det är samma gener eller släkt. Sedan har vi de övriga trofasta vännerna som betyder så mycket, tänker jag.
2022-11-09
Kungskobran
Gammalt talesätt. Blod är tjockare än vatten.
2022-11-09
Gräsänklingsdikt
Fint om de själsliga banden vi alla bär på :)
2022-11-09
Caroline Viveka
Du beskriver fint den själsliga samklang som är helt oberoende av om man är av samma ätt eller inte
2022-11-09