Logga in


BESVIKELSE

Efter år av uppoffringar och allmosor

vet jag att livet ej är en dans på rosor

nu frågar jag mig om det ändock är för mycket begärt

att barnen visar sina föräldrar lite uppskattning och respekt

på den punkten tycks vi gått bet

så ibland undrar jag vad det kan vara för fel

när barnen struntar i att jag vill dom väl

så egentligen är det inte så konstigt att besvikelsen angriper en 

kväll efter kväll efter kväll.

 



Fri vers av giovanni casadei
Publicerad 2023-02-04 22:34