Vaknar nån gång efter o7
lustfylld med runda fantasier
efter våta drömmar
kaffe med tidning
springer....långt.....tänker på
maran i Helsingfors i maj
duschar...fjärde gången på en vecka
( är det mycket eller lite )
läser en vän...blir varm...( är det nyttigt )
åker in till huvudstan och lyssnar på en gratis konsert
med Wagner, Brahms och Shostakovich
somnar med Shostakovich
hem...thaimat...kallt vitt vin
det enda jag tänkt på är vad det heter
...kommer inte på det...men har det uppskrivet
på mobilen....
"prostatacancer"
har det inte än tror jag
så äntligen lite lullig ( av vinet....av vännen )
skrev mitt bidrag till poeters 20 års festbok
"Jag tar dig på stäppen"
Fri vers (Fri form)
av Gunnar Hilén
Publicerad 2023-10-21 17:30
ej medlem längre
Ah det var så jag först förstod det också. Men kan inte försitta en chans att hylla svanarna.
2023-10-25
Gunnar Hilén
Hahaha.....den heter faktiskt såsom jag skrev...."Jag tar dig på stäppen".
2023-10-25
ej medlem längre
Blev det "Sex för ett svanpar i fiss moll"? (Jag skojar, men bara halvt, för det är min favorit!)
2023-10-25
Gunnar Hilén
Toppen ! Ja det var ganska lätt tyckte jag med. Fast jag överraskade mig själv.
2023-10-25
ej medlem längre
Ser fram emot att läsa! Jag har efter påtryckningar också tagit mig för att skicka in. Blev förvånad över hur lätt det var att välja en favoritdikt från 18 år här.
2023-10-25
ej medlem längre
D*
2023-10-21
ej medlem längre
LEGOSOLAT.
2023-10-21