Vaknade i morse
Efter en natts sömn
Och det är
Ännu en dag
Man får vara med om
Det står inte i någon lag
När livet tar slut
Den dag eller natt det händer
Och man somnar in
Känner man inte till
Och kanske är det bäst så
Att man inte vet
När livet tar slut
Och kroppen inte
Orkar med mer
Jag tackar Herren allra ödmjukast
För ännu en dag
Och att den som läser detta
Också fortfarande är med
Taleptox Skrev
Den 20230319
<+>
Fri vers (Prosapoesi)
av Taleptox
Publicerad 2023-03-19 06:51