Logga in


Melodi Povel Ramels Naturbarn

Jag vara
pacifist
tycka krig vara trist

Först i början komma bomberna
en och en
sedan komma i tusental
mig inte ha något val.

Pacifistbarn icke ta emot
allesamman utom mig vara idiot

Mig inte gilla militarism
gömmer mig i pacifism

Bomberna bara faller ner
blir bara fler och fler

Mig inte gilla militarism
gömmer mig i pacifism




Övriga genrer (Drama/Dialog)
av Kungskobran
Publicerad 2023-06-14 08:29


Anya
Jaa krig är trist. Tycker mig ana en dubbelhet i texten. Ska man vara pacifist eller???
2023-06-16


Marita Ohlquist
Texten förmedlar en längtan efter fred och frihet.
2023-06-14