Logga in




Eget foto

Det är resorna
som får oss
att leva på nytt

De. som
sträcker sig
till och från

Men alltid ändå
tar oss hem

Det är resorna
som får oss att
drömma igen

Vi som fastnat
i gamla spår

Som blir vidsynta
plötsligt
när det blir vår

Och åter vill
på vägarna ut

Att samla
sommarminnen

Som ska räcka
året ut

Det är resorna
min vän

Som till sist
ska få oss att
åter längta hem



Fri vers (Fri form)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2023-07-15 19:01


Kungskobran
Bodde många år i soliga Kalifornien och hade ett härligt liv men längtade mer och mer hem till Sverige mitt hem och fosterjord, flyttade hem och det har jag aldrig ångrat
2023-07-17


Larz Gustafsson
Cool bild. Påminner mig om "2,4,6,8 Motorway" med Tom Robinson Band. Man kan inte längta hem om man aldrig reser bort.
2023-07-16


stray
Lyckligtvis så har jag rest några gånger, och det har varit bra, men jag längtar inte alltid till nya länder och okända landskap, jag är ibland som lyckligare när jag är hos min familj o har någon som förstår mig
2023-07-16


Lena Staaf
Ja själv har jag alltid längtat hem från första dagen jag rest iväg...
2023-07-15