Eget foto
Det är resorna
som får oss
att leva på nytt
De. som
sträcker sig
till och från
Men alltid ändå
tar oss hem
Det är resorna
som får oss att
drömma igen
Vi som fastnat
i gamla spår
Som blir vidsynta
plötsligt
när det blir vår
Och åter vill
på vägarna ut
Att samla
sommarminnen
Som ska räcka
året ut
Det är resorna
min vän
Som till sist
ska få oss att
åter längta hem
Fri vers (Fri form)
av Lottie Ålhed
Publicerad 2023-07-15 19:01
Kungskobran
Bodde många år i soliga Kalifornien och hade ett härligt liv men längtade mer och mer hem till Sverige mitt hem och fosterjord, flyttade hem och det har jag aldrig ångrat
2023-07-17
Larz Gustafsson
Cool bild. Påminner mig om "2,4,6,8 Motorway" med Tom Robinson Band. Man kan inte längta hem om man aldrig reser bort.
2023-07-16
stray
Lyckligtvis så har jag rest några gånger, och det har varit bra, men jag längtar inte alltid till nya länder och okända landskap, jag är ibland som lyckligare när jag är hos min familj o har någon som förstår mig
2023-07-16
Lena Staaf
Ja själv har jag alltid längtat hem från första dagen jag rest iväg...
2023-07-15