blir stundvis kusligt påmind
om oss då
fast vår historia börjar
precis 20 år senare
och i den inte lika sköna
verkligheten
vet inte om det är jag
som är Emma
du som är Dexter
eller tvärtom
det är möjligt att vi båda två
har lite av både
Em och Dex i oss
verklighetens tendenser
är sällan svarta eller vita
vanföreställningar
är en annan möjlighet
hur som helst är den
även i sin nya förpackning
en av de
vackraste romantiska
tragedierna jag vet
kanske också den sorgligaste
Fri vers av retzzzina
Publicerad 2024-02-11 22:29