Några nedtrampade
Nejlikor o knytnävs
-slag i ansiktet
När någon försökte
sig på en hyllning
Till en människa
Som dog i ett fång
-läger.
Medans den personen
Kommer att bevaras.
Och bli till ett helgon
inuti tusende blödande
hjärtan
Runt om i ett Imperium
där Diktatorn bara är en
Specialist på att förgifta
o mörda medmänniskor
Allt för att få behålla
makten så länge det
nu bara går!
När Eliten vet att det
ej
är hållbart men ändå
Fortsätter att pina folket
mot dess vilja
Det är ett Tillstånd
av ondska det
Som till sist utan att
det fått lov till det
Kommer att spricka
Sönder till ett annat
Tillstånd. ..
Tills dess kommer det
ändå finnas blodröda
nejlikor att trösta sin
brustna frihets-längtan
med?
Utan att Makten givit
nåt som helst Tillstånd
till det.
Fri vers av Sefarge
Publicerad 2024-02-17 08:28
Rakel Stenmark
Utom allt vett och sans på hur en människa kyligt kan vara så ont barbariskt insnärjd för att få ha sin makt. Krig som krig ondska som ondska … ;(
2024-02-17
Kungskobran
Det måste få ett slut han måste bäras ut
2024-02-17