Logga in


Jag ville svara -
Att ja,
känslan reser sig ur askan.
Den spirar och slår ut i moln.

Det här är jag.
Ofullkomligt,
i kontroll.



Prosa av jba
Publicerad 2024-04-28 18:10


Sefarge
Hm.m skrivelse som sannerligen skänker tankar: Bättre knä'a sig för kärleken än att vara knä -hund åt den totalitära makten ? ;)
2024-04-29


Emanuel Sigridsson
En text som äger en makalös rymd, där de två sista raderna i var strof håller fast vid en verklighet - både och: kanske är det ett mänskligt tvärsnitt som här får sina ord till ytan trots att 'Knä' mystifierar. Än har jag inte funnit summeringen. Jag får ta med den under dagen.
2024-04-29