Lånade ett foto från pixabay.se
Sommaren är åter här
Värmen är här nu för att stanna,
precis som att den hälls ur en kanna.
Ibland är den mörk som natten,
nästa dag ljus som rinnande vatten.
Jag älskar sol och dess hetta,
vill så gärna bli den lätta.
Kämpar med näbbar och klor,
för att få bort det söta som i mig bor.
Okej , en liten liten choklad bit,
Inte en svart utan en vit.
Ge mig orken och att säga Nej tack,
annars blir jag helt lack.
Vatten är mycket bättre för kroppen,
då orkar jag springa loppen.
Mys på,
ut och gå,
alla andra klå. .
Fri vers (Fri form)
av soligajag_1
Publicerad 2024-07-31 11:22
Ljusletaren
Gulliga vän vad du fick till orden/kram
2024-08-08