jag har en gammal psalm bok .
sen 1928 snart 100 år ,
där jag lägger lappar läser.
ber om hjälp tackar.
jag skrev i går igen.
nu börjar det gå för långt -
jag har läst o läst denna gamla bok.-
sliten har köpt den på nån lopp marknad.
men jag har faktiskt haft den länge
den är min vän i nöden.
förut gick jag alltid till kyrkan.
ljus trädet o lade en lapp i förböns lådan.
satt en stund i lugnet.
men nu kommer jag inte ditt .
av birgitta 15 8 2024
Prosa av siv birgitta.a.
Publicerad 2024-08-15 09:41
alicja lappalainen
jag ser dig böjd över boken som innehåller den mänskliga historien och dina egna reflektioner. Det är en andlig stund...
2024-08-15