* Ur Arne Colmars dagbok
Jag kom hem sent idag
Några verkliga människor hade
Saboterat fem av våra hårddiskar
och hackat dem så de kraschade
Han kallade mig dåre idag på jobbet
Det gjorde mig ledsen och besviken
Jag försöker göra så gott jag kan
Men han går sedan utmed detta
På publika websidor och skriver om mig
I nedsättande ordalag; dåre, idiot, strulputte
JA , vad har han inte kallat mig mer???
Som om det är mitt fel att vi drabbas
Av sabotage och hacking av våra hårddiskar
Jag kanske är en dåre trots allt??
Men han behöver inte skriva om det
På Facebook tycker jag
Det gör så ont i själen att råka ut för detta
Han har så mycket åsikter om så mycket
Men mig klagar han på att jag inga åsikter har
Han undrar om jag inte står för mina åsikter??
Han är så himla intelligent
Hur ska man bete sig utan att det blir personangrepp??
Jag trivs i alla fall på jobbet!
Taleptox Skrev
20250202
<+>
Fri vers (Prosapoesi)
av Taleptox
Publicerad 2025-02-02 18:34