Jaha du så var vi där igen
ett spörsmål utan slut
han säger till mig "lugn"
var bara lugn min kära
Jag blir faktiskt lite besviken
ofrivilligt hänvisad till långsamhetens lov
trögheten gå två steg fram och ett steg tillbaka
så som jag gjorde i Cotopaxis lavasand
Jovisst så gör jag saker snabbt
utan en tanke bakom
mina gester är gestikulerande vidlyftiga
med facit i hand mången glas krasad
men vad gör det
det är betydligt roligare att leva i vildare fart
än hållas tillbaks av en underbar man
som är kolugn kärvänlig klokare än många
... och bara vill mig väl
... och ber mig vara "lugn i stormen".
Fri vers av Leo Lo
Publicerad 2025-04-04 19:40
Monika A Mirsch
Orrefors vas ... fann denna orrefors-vas på nätet - UNDERBAR...
2025-04-05