Logga in


Min make replikerar: "Man får räkna med ett visst svinn", "Det är ju bara materiella ting" men det kan ju kännas i hjärtat litegrann när det går en Orrefors vas eller två ... i backen.

Jaha du så var vi där igen

ett spörsmål utan slut

han säger till mig "lugn"

var bara lugn min kära

 

Jag blir faktiskt lite besviken

ofrivilligt hänvisad till långsamhetens lov

trögheten gå två steg fram och ett steg tillbaka

så som jag gjorde i Cotopaxis lavasand

 

Jovisst så gör jag saker snabbt

utan en tanke bakom

mina gester är gestikulerande vidlyftiga

med facit i hand mången glas krasad

 

men vad gör det

det är betydligt roligare att leva i vildare fart

än hållas tillbaks av en underbar man

som är kolugn kärvänlig klokare än många

 

... och bara vill mig väl

     ... och ber mig vara "lugn i stormen".

     

 



Fri vers av Leo Lo
Publicerad 2025-04-04 19:40


Monika A Mirsch
Orrefors vas ... fann denna orrefors-vas på nätet - UNDERBAR...
2025-04-05