Det fina vinet bubblade mot min gom
Hon log förföriskt mitt emot mig
Notan blev dyr och pluskan tom
Hon log förföriskt mitt emot mig
Hon smekte glipan mellan brösten
Och sa med sötma i rösten
Inte ikväll raring, men i morgon är du välkommen hem till mig
Regntunga skyar hänger över stan
Jag plaskar fram i genomblöta skor
Irrar omkring i okända kvarter
Och letar efter huset där hon sagt att hon bor
Dyker in i porten när jag kommer fram
Men inte fan finner jag hennes namn
Jag har blivit blåst igen
Jag har blivit blåst igen
Hennes ögon var glupska
Och jag, jag smalt som snö
Men när hon tömt min pluska
Var det tack och sen adjö
Jag har blivit blåst igen
Jag har blivit blåst igen
Går med raska kliv mot närmsta bar
Jag har gått på ännu en mina
Samma frågor, samma sorgliga svar
Jag har gått på ännu en mina
Det är då fan att jag inte lärt mig nåt
Det var ju uppenbart. Jag borde förstått
Jag har blivit blåst igen
Jag har blivit blåst igen
Fri vers av R Peiper
Publicerad 2025-04-06 10:41
Tidsljus_Timelight
Fulvin är bättre än finvin.
2025-04-06